Вижте всички статии

FORBES "Жени на върха" 2022

FORBES

Модата като начин на живот

 
 

 Кристин Желязкова,

основател на Christine fashion, разкрива тайните на успеха в модната индустрия

 

 

Christine fashion дефилира сред български и све­товни марки и дизайнери на градска мода на Sofia Fashion Week 2022. Какво беше посланието на вашата колекция?

 

Последните години модата в България се развива динамично. Досега сме участвали на три издания на Fashion Week. На ревюто представихме част от пролетната ни колекция в свежи и ярки цвето­ве, носещи настроение и усмивки. Освен ежеднев­ната ни линия представихме и официална насоче­на към специални поводи и абитуриентски балове.

 

Неотдавна Christine fashion спечели статует­ката на Business&Fashion Awards в категория „Най-бързо развиващ се моден бранд“. Какво ви прави толкова успешни? 

 

Отличието дойде в момент, когато излизахме от тежкия период за нас по време на пандемията и бе признание за това, че вървим по правилния път. През 2015 г. започнахме с една шивашка машина и двама души, а в момента работим с голям екип професионалисти и се радваме на хиляди доволни клиенти. Годишно правим по пет-шест колекции с общо 200 нови модела. За последните три години имаме шест пъти ръст в продажбите. Успешни и различни ни прави начинът на работа. Изработ­ваме дрехи и по индивидуални размери и ремонти без оскъпяване. За нас това е допълнителен труд и промяна в кройките, но носи много позитиви и удовлетворение за клиентите, че ще получат дреха, направена специално за тях. Случвало се е да изпълняваме спешни индивидуални поръчки за един ден, за часове, от кроенето до изпращането, а понякога сме доставяли и лично с наш транс­порт. Тази топла връзка ни създаде ядро от ло­ялни клиенти, за които предоставяме постоянни отстъпки и привилегии да разгледат и поръчат новата колекция още преди пускането ѝ на пазара.

 

Как влязохте в света на модата? 

 

Още от детството ми усетът и усещането за мода са били винаги част от заобикалящия ме свят. Моята майка ми е разказвала, че едва на 4-годишна възраст съм вземала парче плат и съм сътворявала дрехи по себе си. В школа по изобра­зителни изкуства открих таланта си да рисувам и изработвам дрехи от найлони и хартия за раз­лични изложби. На 18 започнах да създавам ръчно изработени бижута – уникати. С това изпитах удоволствието да създавам и творя. Така спече­лих първите си клиенти. Голямата ми мечта да създавам дрехи с мой бранд се сбъдна, две години по-късно с много труд и ентусиазъм се превърна в реалност. С моята майка положихме началото на Christine Fashion. Голяма част от успеха си дължа на това, че имам в нейно лице перфектния биз­нес партньор. Тя е мой приятел, който се радва искрено на успехите ми и застава безусловно до мен. Често начело, за да ми помогне да посрещна и преодолея трудностите. Работата ни заедно съчетава редица качества и допринася за още по­вече увереност, успехи и отличия в модата.

 

Каква е целта и мисията на бранда? 

 

Стараем се към цялостна концепция в колекции­те ни и професионализъм от създаването на дре­хата до представянето ѝ на пазара. Предлагаме ежедневна, бизнес и официална линия с цел да дос­тигнем до широк кръг клиенти – жени с вкус и усет към красивото. Непрестанно инвестираме в оборудване и материали, които да гарантират перфектно качество на продуктите ни. Залага­ме на платове и материали само от най-висок клас. Целта ни е да създаваме продукт на светов­но ниво на достъпни цени за българската жена. Дрехи, произвеждани в България от хора с образо­вание, които успешно да се конкурират с чуждите модни брандове, които търсят ниска себестой­ност с производство в страни с нископлатена ра­ботна ръка. Аз не приемам този начин на правене на бизнес.

 

Каква стратегия приложихте, за да популяри­зирате бранда ? 

 

Стартирахме с онлайн магазин. Аз съм от по­колението, израснало и възпитано в социални­те мрежи, и смятам, че там няма универсални стратегии за успех. Обожавам да давам живот на дрехите ни и със снимките им те да носят специален дух. Създаваме колекциите ни с мисъл и за местата, където ще бъдат снимани. Първата ни фотосесия през 2015 г. снимахме на Халкиди­ки на красиво и екзотично място. Основната ни стратегия е да представяме дрехите ни на кра­сиви локации. Освен в България сме снимали и в Милано, Париж и езерото Комо. Имаме екип от професионални фотографи, гримьори и фризьори. Моделите, които снимаме, съчетават неустоим стил и красота с уникалността на нашите дрехи. На някои от колекциите ни моделът съм имен­но аз и така личната ми връзка с клиентите е още по-силна. В социалните медии създаваме на­строение и даваме информация за посланието на цветовете и материите. В мрежите достигаме до много хора, които харесват начина, по който представяме бранда.

 

Как създавате стойност за вашите клиенти? 

 

Не робувам на модни тенденции. Не харесвам бързата мода, която нанася непоправими щети на природата с въглеродните емисии. Старая се дрехите, които създавам, да са винаги модерни. Имаме клиенти, които купуват цялата колекция – от тениската, ризата, сакото, с идеята лесно да комбинират материи и цветове. Моделите ни носят изразен стил и лесно се съчетават с пре­дишни колекции. Също така са и много практич­ни. Една ежедневна дреха лесно може да се пред­стави и като официална, когато се комбинира с висок ток. Разработваме собствени платове. С графични дизайнери правим принтове за платове, създадени за нас. Използваме много ръчна декора­ция и работим с кристали и камъни Swarovski.

 

Как развихте умението да управлявате проце­сите от създаване на продукта до маркетинга и рекламата? 

 

Много хора мислят, че да създаваш дрехи е лесна работа, но това далеч не е така. Истината е, че тя за мен е начин на живот. Участвам и мога да изпълнявам всички функции в създаването на всяка дреха. От избора на плат и перфектна кройка до скрояването и ушиването. Участвам в заснемане­то и популяризирането на продуктите ни. Кога­то човек знае какво точно прави и как се прави е изключителен плюс, за да можеш да създадеш ка­чествен продукт и да ръководиш екип.

 

През какви трудности минахте? 

 

В началото на пандемията през 2020 г. продажба­та и търсенето на дрехи беше сведено до мини­мум. Преорганизирахме производството си в ши­енето на маски за няколко месеца, за да задържим персонала си и да останем на пазара. Положили сме много усилия да съберем висококвалифициран и образован екип и не може да си позволим да го загубим. Неволята ни сплоти още повече и ни даде сили да тръгнем отново нагоре и да задър­жим клиентите. За да може клиентите ни лесно и удобно да тестват дрехите ни, пуснахме без­платна доставка до личен адрес, което остана и до днес. Това изисква допълнителен ресурс, но уси­лията ни се оцениха от клиентите.

 

Кой според вас е вашият ключ към успеха? 

 

За мен постепенното развитие е правилното. Да се научиш чрез допусканите грешки във времето да правиш нещата по правилния начин. Стремя се към устойчив успех – да те оценят, да се задър­жиш и да продължиш да се развиваш. Водещото при нас винаги са били любовта към модата и съз­даването на красота.

 

Как влязохте в киното? 

 

Много често самите клиенти стават посланици на нашия бранд, като привличат погледи, носейки дрехите ни. Една от актрисите в игралния филм „Завръщане“ – Райна Караянева, се беше влюбила в тоалет на наша клиентка и така започна всичко. Освен във филма нашите тоалети бяха избрани от Райна Караянева и Диляна Попова за официал­ната обложка и билбордове. Голям успех имахме и с една от последните ни колекции, заснети с фо­тограф Коко Кръстев и Диляна Попова. Обличаме водещи и в телевизията.

 

Какви рискове поехте по пътя? 

 

През годините сме поемали много рискове. Най-го­лемия поехме преди година, като отворихме по време на пандемия първия ни физически магазин в Стара Загора. Във време, когато много други затваряха техните обекти и минаваха към он­лайн търговията. Поехме риска заради клиенти­те, които с нетърпение очакваха да се докоснат на живо до нашите дрехи. Магазинът ни се намира в сграда – паметник на културата, и е с интериор по мой дизайн. Той е близо до ателието ни, което ни позволява да разгърнем пълния си потенциал – среща с моделиер, взимане на размери, експрес­на корекция, докато пият кафето си. Прекарвам част от времето си там, за да бъда по-близо до клиентите ни и да се докосна до техните жела­ния и мнения.

 

Каква е цялостната ви визия за развитието на Christine fashion? 

 

Бъдещето е свързано с разрастване на бранда с физически магазини в повече градове, за по-голямо удобство на нашите клиенти. Всеки ден посреща­ме хора от различни краища на България, които с нетърпение ни очакват и в техния град. Стремим се към увеличаване на производството и артику­лите, които предлагаме. Надявам се с времето да се разширим и извън пределите на България. Аз вярвам в Американската максима, че „Единстве­ното доказателство за успеха е самият успех”. Убедена съм, че мога да създавам и дарявам кра­сота и се възползвам от всичко, което може да убеди повече хора, да приемат и споделят Красо­тата. Най-добрата стратегия за успех днес е да искаш, да можеш и да го правиш.

 

 

127

 

Остави мнение/коментар

Код за сигурност
    Все още няма коментари